fredag, augusti 17, 2012

Garnåtgång i mars 2012

OOOPS! Inser att jag inte alls hållit er ajour med mitt garnlager. Nog för att ni sett vad som kommit in, men inte vad som gått ut. Ska nu ta itu med första vårmånaden dvs mars.
Så här såg det ut då:

Använt
 Donerat                                                             100 g

Inhandlat
Från hantverksmässan                                       700 g

Erhållit av SNY                                                  200 g

Garnlagret:
Ingående saldo från februari                           25 277 g
+ i mars                                                                552 g
Garnlagret totalt:                                           25 829 g


För tillfället funderar jag inte så mycket över garnlagret. Nej, ett större mysterium är den här vackra blomman, som jag planterade i rabatten i maj och förstås inte alls minns namnet på längre. Den doftar gott, med ett stänk av honung i aromen.
 
Kan det här ha varit den där kinesiska nånting? Eller är det den som är ljusare rosa?

3 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Trevlig helg!
kram

Black Iris sa...

Jag är ingen hejare på att komma ihåg blomnamn, men kan det vara en Flox tro..
Mitt garnlager vågar jag inte varken väga eller kolla upp..

Kram Maidi

Inge sa...

Att inte väga sitt garnlager är ett mycket klokt beslut. Jag borde också ha låtit bli... Man kan ju göra excel-tabeller på så många andra saker om man nu vill träna på tabelldesign.

Och blomman är troligtvis en flox. Är så arg på mig själv för att jag än en gång lyckats tappa bort lappen med info om blommor jag planterat. Kanske en exceltabell här skulle göra större nytta?