torsdag, juni 15, 2017

Invasion

I morse hördes ett förskräckligt tjattrande och skvattrande här utanför. Jag kollade genast var katterna fanns. Jag vill ju inte att vare sig Hacke eller Kurre skall råka illa ut. Och katterna är ju som dom är, dom jagar...

När jag såg ut genom fönstret hittade jag orsaken till oljudet. Vår gräsmatta hade utsatts för en invasion, en starinvasion!

Jag har aldrig förr sett nånting liknande. Gräsmattan var alldeles proppfull av starar.

Och fortfarande vägrar de säga vad som är så gott i vår gräsmatta! Jag har svårt att tro att vi skulle ha maskar så det skulle räcka till hela den här horden av fåglar.

En fågel, modell större, flög också i skyn.

Hos oss doftar det nu så gott.

Morfar i huset har kompenserat för gårdagens glömska! Ljuuuvligt!

Inga kommentarer: