söndag, februari 14, 2016

Tre knappar

Igår var jag ju iväg till Liljendal, men jag hann också ett varv till stan. Jag behöver nämligen tre knappar till ett kommande projekt. Så jag stegade modigt in i min LYS och försökte verkligen ha skygglapparna på och inte snegla alls åt sidan.
Affären ska flytta så det fanns allt möjligt förmånligt till salu de sista timmarna den ännu var öppen på den gamla platsen. Nu är det sen stängt måndag och tisdag och flyttningen skedde både igår och idag. Inte är det lätt att vara småföretagare inte.

Lite garn skulle jag ha för så stod det på min handlingslapp, men...
... det blev lite tokigt då jag inte kunde bestämma färgerna. Suck! 300 gram


Går det månne att virka ett par basketskor (converse) av dom här? Jag tänker i alla fall prova. 150 gram


Det här nystanet skulle jag inte alls ha, men det var så vackert och ensamt... 50 gram


Och sen gick det rejält överstyr. Här finns nu 1 500 gram material att virka mattor eller korgar av. Affärsinnehavaren har vanligtvis tagit 26 €/nystan. Nu var de nedsatta till 15 €/nystan. Jag skulle ju inte alls ha dem så jag fick dem för 10 €/nystan så att hon skulle få hyllan tom och mindre att bära på. Ack, du milde. Vad kunde jag annat göra än tacka och köpa dem till det nedsatta priset?

Och jodå, jag fick också mina knappar. Men nu börjar ni kanske förstå varför jag besöker den där affären relativt sällan. En tröst kan väl vara att jag beställer inte garn från nätet. Jag vill ju att den riktiga lokala garnaffären ska vara kvar. Men det kan ju nog inte vara meningen att jag ensam ska sköta om den detaljen?

Igår fick jag en herrsocka färdigstickad. Idag har jag inte hunnit lägga upp för den andra. Tycker att den första inte blev bra. Åtminstone blev den för stor... måste hitta på någon annan födelsedagspresent till onsdagen. Jämmer och elände!



Inga kommentarer: