fredag, oktober 06, 2017

Från måndag till fredag...

... skall det vara ordning och reda. Så även här. Har precis nyss lyckats sköta morfar i husets ärenden och jag säger bara det, vilken lycka att det finns datorer, internet och e-post. Svisch, svosch hade jag fixat en järnbeställning medan morfar i huset ännu satt och pillade på sin urgamla mobiltelefon! Vad skulle han alltså göra utan mej?

Duktigt ordentlig har jag minsann varit på senare tid. Men inte har jag fått någon medalj för det inte. Finns det verkligen ingen medalj för garnomaner, som avstår från att köpa garn? Visst borde det ju finnas en sådan medalj också? Det är ju ändå ett livsomvälvande ingrepp i det som en garnoman anser vara en någorlunda normal tillvaro. Och visst är det lite synd om affärerna, som nu blir utan garnpengar. Tänk om de tror att det inte behövs garn längre? Ve och fasa!

I somras var jag också ganska ordentlig, som ni kanske minns?
Men kära nån, nu är det besvärligt! Här är sådan ordning och reda från måndag till fredag, att jag hittar inga mönster längre. Ack, ack!

Idag har jag varit till grannstaden på jobb och hunnit med eftermiddagste i grannbyn och, ja gissa vad? Jo, just det, äppelkaka med vaniljsås. Mums!

Snart ska jag iväg och hälsa på min hulda moder och sedan skall jag ta det riktigt superduper lugnt ikväll, för imorgon skall jag undervisa i grannkommunen. Ingen rast och ingen ro här inte!

Ha nu ett riktigt skönt veckoslut!

Inga kommentarer: